Personale cu deficienţă de vedere pot folosi tasta M pentru a accesa meniul de navigatie rapida - acesta le va permite sa acceseze sectiunile cele mai importante ale site-ului folosind doar tastatura. Pentru a accesa o pagina cu o descriere simplificata a site-ului - destinata persoanelor cu dizabilitati cognitive si neurologice - va rugam sa urmati acest link.
Pentru asigurarea interpretului mimico - gestual exista aplicatia "Voci pentru maini" ce poate fi accesat utilizand internetul la adresa: https://www.vocipentrumaini.ro/

Consiliul Judetean Bihor

Direcția generală de asistență socială și protecția copilului

Oradea, str.Feldioarei, nr.13, Tel.0359-409286, 0359-409285, 0259-476371,0259-476372, E-mail. dgaspcbh@rdsor.ro
Ajută-i pe alții să reușească singuri.
Protectia datelor cu caracter personal in cadrul DGASPC Bihor
Romana Magyar English
  Francais Deutch
Comisia de Protectie a Copilului
Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap
Harta Servicii Sociale
Asistenti maternali profesionisti
Adoptii
Donatii si sponsorizari
Documente spre consultare
Anunturi
Sediul Direcția generală de asistență socială și protecția copilului
Telefonul copilului 983

Telefon

Numar unic national de urgenta 119

Mareste fontul
Micsoreaza fontul
 
 
 

SERVICIUL management de caz pentru copil in sistem rezidential

Inapoi

SEF  SERVICIU – SZANTO ILDIKO

Serviciul Management de Caz pentru Copil în Sistem Rezidenţial

Funcționează în cadrul D.G.A.S.P.C. Bihor, în Oradea pe str. Feldioarei, nr.13, camerele: 1și 9;
Telefon: 0259/476 371; 0259/476372 interior 140 și 155;

Serviciul Management de caz pentru copil în sistem rezidenţial îndeplineşte următoarele atribuţii:

  • aplică legislația specifică domeniului său de activitate
  • asistă copiii în realizarea şi exercitarea drepturilor lor,
  • urmăreşte asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a copilului,
  • întocmeşte raportul referitor la copil în vederea stabilirii unei măsuri de protecţie specială,
  • face demersurile necesare si sesizeaza instanţa judecătoreasca în situaţia în care consideră că viaţa şi securitatea copilului sunt primejduite în familie pentru stabilirea unei măsuri de protecţie specială pentru copil şi pentru decăderea, totală sau parţială, a părinţilor ori a unuia dintre ei din exerciţiul drepturilor părinteşti,
  • ia toate măsurile necesare pentru ca părinţii decăzuţi din drepturile părinteşti, precum şi cei cărora le-a fost limitat exerciţiul anumitor drepturi să beneficieze de asistenţă specializată pentru creşterea capacităţii acestora de a se ocupa de copii, în vederea redobândirii exerciţiului drepturilor părinteşti,
  • întocmeşte planul individualizat de protecţie imediat după primirea cererii de instituire a unei măsuri de protecţie specială sau imediat după ce s-a dispus plasamentul în regim de urgenţă; obiectivele planului se stabilesc cu consultarea obligatorie a părinţilor şi a membrilor familiei lărgite care au putut fi identificaţi,
  • întocmeşte documentaţia necesară si sesizeaza instanţa judecătoreasca în termen de 5 zile de la data la care s-a dispus plasamentul în regim de urgenţă de către Direcţie,
  • întocmeşte documentaţia necesară si sesizeaza instanţa judecătoreasca pentru a obţine plasamentul înregim de urgenţă prin ordonanţă preşedenţială – în situaţia copiilor a căror părinţi nu sunt de acord cu măsura plasamentului şi există motive care să susţină existenţa unei situaţii de pericol iminent pentru copil,
  • urmăreşte evoluţia dezvoltării copilului, precum şi modul în care părinţii îşi exercită drepturile şi îşi îndeplinesc obligaţiile cu privire la copii, întocmind rapoarte de monitorizare postservicii pe o perioadă de cel puțin 6 luni în cazul reintegrării copilului/ tânărului în familia sa,
  • verifică trimestrial împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurilor de protecţie specială, iar în cazul în care aceste împrejurări s-au modificat sesizează Comisia pentru Protecţia Copilului, sau, după caz, instanţa judecătorească, în vederea modificării sau încetării măsurii,
  • urmăreşte modul în care sunt puse în aplicare măsurile de protecţie specială, dezvoltarea şi îngrijirea copilului pe perioada aplicării măsurii de protecţie specială;
  • asigură protecţie şi consiliere copiilor instituționalizați în sistem rezidential;
  • colaborează cu Inspectoratele şcolare, cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională și cu unitățile de învățământ în vederea înscrierii copilului într-o formă de învăţământ în unităţile şcolare în a căror rază teritorială se execută măsura de protecţie specială destinată acestor copii;
  • evaluează modul de implementare a masurilor de supraveghere specializata dispuse de organele in drept pentru copilul care a săvârşit fapte penale şi nu răspunde penal, şi pentru care s-a stabilit o măsură de tip rezidential, colaborând în acest sens cu celelalte compartimente de specialitate din cadrul Direcției;
  • inițiează demersurile necesare la Inspectoratul Şcolar pentru inscrierea în învăţământul cu frecvenţă şi învăţământ cu frecvenţă redusă, ca formă de şcolarizare demnă de luat în calcul pentru copii depăşiţi de vârsta clasei – beneficiari ai unei măsuri de protecţie în centrele de plasament, în scopul şcolarizării acestora;
  • organizează monitorizarea evoluției stării de sănătate a copiilor instituţionalizaţi în scopul depistării timpurii a deficienţelor de diferite tipuri, precum şi a tulburărilor de comportament şi face propuneri pentru schimbarea formei de protecţie dacă se impune acest lucru;
  • asigură consilierea copiilor în alegerea unei rute profesionale în funcţie de aptitudinile lor şi de cererea şi oferta de forţă de muncă la nivel comunitar;
  • verifică modul în care sunt respectate drepturile copilului în centrele de plasament;
  • asigură menţinerea/ facilitează dezvoltarea relaţiilor personale ale copilului şi a contactelor directe cu părinţii, rudele, precum şi cu alte persoane faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament;
  • asigură consilierea de specialitate a copiilor din centrele de plasament, în colaborare cu personalul acestora, în scopul depăşirii problemelor pe care le întâmpină (în relaţia cu şcoala, familia sau de altă natură) și întocmește la nevoie documentele necesare unei consileri de specialitate;
  • propune plasamentul în regim de urgenţă a copiilor atunci când situaţia o impune;
  • urmăreşte prevenirea abandonului copiilor proveniţi din familii cu probleme sociale prin consiliere de specialitate şi identificarea resurselor comunitare care fac posibilă menținerea copilului în grupul de apartenență;
  • întocmeşte raportul referitor la ancheta psihosocială a copilului aflat în dificultate, propune comisiei luarea unei măsuri de protecţie şi determină poziţia copilului capabil de discernământ cu privire la măsura propusă, asigurând cunoaşterea de către copil a situaţiei sale de drept şi de fapt;
  • coordonează metodologic toate centrele de plasament din subordinea Direcţiei şi a celor care au fost externalizate, prin contracte de furnizare de servicii sociale;
  • colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice din judeţ, cu organisme private autorizate care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei copilului, cu organizaţii neguvernamentale cu activităţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului, în vederea identificării situaţiilor deosebite care apar în activitatea de protecţie a copilului aflat în dificultate şi a stabilirii măsurilor ce se impun;
  • colaborează cu serviciile publice specializate pentru protecţia copilului din celelalte judeţe în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin;
  • asigură o evaluare prin echipe pluridisciplinare (asistent social, psiholog,) a situaţiei copiilor aflaţi în plasament într-un serviciu rezidenţial precum şi a celor pentru care se solicită o măsură de protecţie de tip rezidenţial;
  • coordonează, prin managerii de caz, modul de furnizare al serviciilor sociale oferite de ONG acreditate şi licenţiate în domeniul protecţiei copilului, în condiţiile legii;
  • contribuie la întocmirea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Direcţiei prin stabilirea atribuţiilor specifice compartimentului;
  • îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege, stabilite de directorul general sau directorul general adjunct, specifice domeniului de activitate.

 

Beneficiari:
- copii separati temporar sau definitiv de parintii sai;
- mame cu copii aflaţi în risc de separare de familie şi femei gravide aflate în situaţii de dificultate;
- copiii străzii;- copii victime ale abuzului, neglijării, exploatării şi a oricărei forme de violenţă;