|   | 
        
          
            
                
                  | COMISIA DE EXPERTIZA A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP | 
                   
                | 
           
          
          
            
              
                PREZENTARE C.E.P.H.A 
                
                  Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap 
                  Comisia de  evaluare a persoanelor adulte cu handicap, se organizează şi functionează ca  organ de specialitate, fără personalitate juridică, al consiliului  judeţean.                                   
                    Membrii Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap au fost numiţi  prin Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 131/23.05.2023.                                      
                    Date de contact: 
                    Dr. Marc Anamaria – preşedinte comisie, medic primar în specialitatea medicină  de familie tel. 0259/476371 int. 158 
          
  
                   
               
              
                ATRIBUTII C.E.P.H.A 
                
                     Comisia de  evaluare a persoanelor adulte are următoarele atribuţii: 
                           1). Stabileşte  încadrarea adultului în grad de handicap şi emite certificatele de încadrare  (neîncadrare în grad de handicap).  
                      Certificatele de încadrare în grad de handicap pot fi contestate, în 30 zile calendaristice de la data comunicarii, la Comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.       
                     
                          2). Stabileşte,  după caz, orientarea profesională a adultului cu handicap:  
                      În exercitarea  atribuţiilor privind orientarea profesională a unei persoane adulte cu  handicap, comisia eliberează certificate de orientare profesională.                        
                      În vederea  obţinerii certificatului de orientare profesională, persoana cu handicap va  depune o cerere în acest sens la primăria din localitatea în a cărei rază de teritorială îşi are  domiciliul/reşedinţa sau la Registratura Direcţiei Generale de Asistenţă  Socială şi Protecţia Copilului Bihor, care o va transmite în termen de 5 zile lucrătoare, respectiv 24  ore la Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap. 
                           3).Stabileşte măsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile  legii. Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap poate stabili  următoarele  măsuri de protecţie a  persoanelor adulte cu handicap. 
                      -  admiterea în centre  rezidenţiale sau de zi; 
                      -  plasarea la  asistent personal profesionist; 
                      -  acordarea de servicii sociale la  domiciliu, acolo unde este cazul. 
                      În vederea admiterii în centre publice rezidenţiale sau de zi, persoana cu  handicap ori reprezentantul legal al acestuia va depune şi se va înregistra o  cerere în acest sens la registratura Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi  Protecţia Copilului Bihor sau la primăria în a cărei rază teritorială îşi are  domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, primăria urmând  să o  transmită în termen de maximum 5 zile lucrătoare, la Direcţia Generală de  Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor, însoţită de următoarele documente: 
     - în cazul admiterii în centre rezidenţiale pentru       persoane adulte cu handicap si plasarii la asistent personal profesionist: 
 
     - Copie de pe certificatul de încadrare în grad de       handicap;
 
     - Acte de identitate ale solicitantului - copie       B.I./C.I./C.P., copie certificat de naştere;
 
     - Copie certificat de naştere, de căsătorie sau deces al       aparţinătorului, sentinţă de divorţ ;
 
     - Acte doveditoare ale veniturilor persoanei asistate -       decizie de pensionare, cupon de pensie, ajutoare sociale/speciale;
 
     - Carte de identitate şi acte doveditoare ale venitului       net al membrilor familiei (soţ/soţie, fraţi, surori, fiu, fiică, mamă,       tată, după caz): adeverinţă de venit net de la locul de muncă/cupon de       pensie/adeverinţă de venit eliberată de Administraţia Finanţelor Publice       Bihor (după caz).
 
     - Documente doveditoare a situaţiei locative (copia       contractului locuinţei, a contractului de vânzare – cumpărare, copia       actului de donaţie, copia actului de moştenire, copia contractului de       închiriere);
 
     - Anchetă socială – efectuată de primăria de domiciliu       care va cuprinde date complete şi detaliate referitoare la petent şi toate       rudele de gr. I indiferent de domiciliul acestora şi a veniturilor nete       ale acestora;
 
     - În caz că persoana solicitantă nu se poate reprezenta       singură şi este reprezentată de altcineva, se va ataşa o copie după       dispoziţia de curator a reprezentantului legal;
 
     - Dovada eliberată de serviciul specializat al primăriei       în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu       handicap, prin care atestă că acesteia nu i s-a putut asigura protecţia şi       îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate;
 
     - Adeverinţă eliberată de primăria din raza dumneavoastră de       domiciliu/de reşedinţă, din care rezultă obligaţia ca, în termen de 24       luni de la data admiterii, beneficiarul să fie transferat în comunitatea       de domiciliu sau de reşedinţă şi să i se asigure accesul la un serviciu       social din comunitate (doar in cazul admiterii in centre rezindetiale       pentru persoane adulte cu handicap); 
 
     - Investigaţii paraclinice: analize de sânge: HIV/SIDA,       VDRL, Ag Hbs şi Ac. anti HVC, radioscopie toracică, examen psihologic după       caz, adeverinţă de la medicul de familie cu antecedentele personale       patologice;
 
     -  Dosar cu şină; 
 
     - . Date de contact/       Telefon nr.
  
       b)  în  cazul admiterii în centre de zi pentru persoane adulte cu handicap: 
       1. Cerere; 
       2. Copie act identitate ale  solicitantului – copie BI/CI; 
       3. Copie certificat de naştere, sau deces al aparţinatorului; 
       4. Copie certificat de încadrare în  grad de handicap; 
       5. Acte doveditoare ale veniturilor  (adeverinţă de venit, cupon pensie, ajutoare sociale/speciale); 
       6. Ancheta socială; 
       7. Adeverinţă de la medicul de  familie cu antecedentele personale patologice. 
       c)  în  vederea acordării de servicii sociale la domiciliu prin echipa mobilă: 
       1. Cerere 
       2. Copie după buletin/ carte de  identitate; 
       3. Copie de pe certificatul de încadrare  în grad de handicap; 
       4. Adeverinţă de venit- decizie de pensionare, cupon de  pensie, ajutorare sociale/speciale; 
       5. Anchetă socială; 
       6. Adeverinţă de la medicul de  familie cu antecedentele personale patologice; 
       7. Recomandare de la medicul  specialist pentru servicii de recuperare la domiciliu (după caz); 
      
 
                          4)  Reevaluează  periodic sau la sezizarea direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia  copilului judeţene, încadrarea în grad de handicap, orientarea profesională,  precum şi celelalte măsuri de protecţie a adulţilor cu handicap. 
                          5) revocă sau înlocuieşte măsura de  protecţie stabilită , în condiţiile legii, dacă   împrejurările care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat; 
                         6)  îl  informează  pe adultul cu  handicap sau pe reprezentantul legal al acestuia cu privire la măsurile de  protecţie stabilite; 
                        7)  promovează drepturile persoanelor cu  handicap în toate activităţile pe care le întreprind. 
                 
               
              
                COMPONENTA C.E.P.H.A 
                
                  COMPONENTA COMISIEI DE  EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP 
Membrii Comisiei de  evaluare a persoanelor adulte cu handicap au fost numiţi prin  Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 209/27.07.2023  privind modificarea componentei Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu  handicap Bihor. 
                  Dr. Marc Anamaria –  preşedinte comisie, medic primar în specialitatea medicină de familie. 
                  Membrii: 
                    Dr. Perianu Dan-Mircea -  Medic primar MF 
                    Negrut Delia - Psiholog 
                    Gherman Lavinia-Ioana - Asistent  social 
                    Platon Angelica - Reprezentant  O.N.G. 
                    Marioara Carmen Soltanel  - Jurist 
                  
              
                FUNCTIONARE C.E.P.H.A 
                
                  FUNCTIONARE CEPAH 
                    LEGEA  448/2006, actualizata 2020, privind protectia  si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. 
                    HOTĂRÂRE Nr. 430/2008 din  16 aprilie 2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi  funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap. 
                  
                 
               
              
                COMPARTIMENTUL DE EVALUARE COMPLEXA A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP 
                
                    
                  CO N S I L I U L  J U D E Ţ E A N  B I H O R 
                    DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI BIHOR 
                    SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXĂ HANDICAP 
                    COMPARTIMENTUL  DE EVALUARE COMPLEXA A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP 
                    România, jud. Bihor, Mun.  Oradea, str. Feldioarei nr.13 
Tel. 0259-476371, 0259-476372, Fax 0259-434337, 0259447435 
email: dgaspcbh@rdsor.ro; web: www.dgaspcbihor.ro 
 
                  
                  Activitatea CECPAH BH se desfășoară  sub coordonarea, îndrumarea și controlul directorului general adjunct al DGASPC  BH.  
                    Date de contact:  
                    Șef SECH: Tepele Livia 
                    Telefon : 0259 476 371 int.158  
                    Adresa de email CECPAH: sec_adulti_bh@dgaspcbihor.ro  
                    Telefon CECPAH: 0731-137264, 0723-135446, 0731-137291. 
  Programul de lucru cu  publicul  
  Luni - Joi - între orele  8.00 - 14.00 
  Locația:  Oradea, str. Feldioarei nr.13, în clădirea a  doua din curte, parter. 
  Depunerea  dosarelor: se realizează personal la ghișeu - sediul DGASPC-  clădirea a doua din curte, parter sau  transmiterea prin poștă de către primăria de domiciliu a persoanei.  
  Termen de  soluționare a cererii: în 60 de zile de înregistrarea dosarului, dacă este  complet. 
  Documentele necesare în vederea evaluării complexe și a propunerii gradului de handicap,  realizate de către Compartimentul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu  handicap, sunt următoarele:  
                  
                    - cerere-tip  de evaluare complexă; 
 
                    - copie după documentele de identitate în 2  exemplare și în original; 
 
                    - documente medicale : 
 
                    - referat  privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist (în funcție  de afecțiunea invalidantă); 
 
                    - scrisoare  medicală-tip de la medicul de familie, original (în situaţia primei prezentări  la C.E.C.P.A.H. sau în cazul persoanelor  nedeplasabile); 
 
                    - copie  bilete de ieşire din spital; 
 
                    - investigații paraclinice, în funcție de afecțiunea  invalidantă;   
 
                    - ancheta  socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei de  domiciliu sau reședința persoanei  cu handicap; 
 
                    - adeverinţă  din care să rezulte calitatea de salariat (în cazul salariaților, copie a deciziei de pensionare și, respectiv ultimul cupon de pensie, în cazul pensionarilor; adeverinţă conform căreia persoana nu are nici un venit,  eliberată de Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bihor (în cazul  persoanelor fără venituri). 
 
                    - adeverință  de școlarizare (pentru cei care frecventează o formă de învățământ); 
 
                    - ultimul  certificat de încadrare în grad și tip de handicap (în cazul reevaluărilor); 
 
                   
                  În cazul  persoanelor nedeplasabile: evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză, în  baza scrisorii medicale completate de medicul de familie şi a anchetei sociale.  
                    Compartimentul de evaluare  complexă a persoanelor adulte cu handicap  are  urmatoarele atributii: 
                    - efectuează  evaluarea/reevaluarea complexă a adultului, la sediul propriu sau la domiciliul  persoanei; 
                    - întocmeşte raportul de evaluare complexă pentru fiecare persoană   evaluată; 
                    - recomandă sau nu recomandă încadrarea, respectiv menţinerea încadrării în  grad şi tip de handicap a unei persoane, precum şi programul individual de  reabilitare şi integrare socială a acesteia; 
                    -  avizează planul individual de servicii al persoanei cu handicap  întocmit de managerul de caz, 
                    - evaluează îndeplinirea condițiilor necesare pentru atestarea ca asistent  personal profesionist, întocmește raportul de evaluare complexă și face  recomandări comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap; 
                    -  recomandă măsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile  legii; 
                    - asigură realizarea demersurilor privind reevaluarea persoanelor adulte cu  handicap, la solicitarea D.G.A.S.P.C. sau a Comisiei Superioare de Evaluare a  Persoanelor Adulte cu Handicap  
  Certificatul de încadrare în  grad și tip de handicap este emis de către Comisia de evaluare a persoanelor  adulte cu handicap Bihor.  
  Legislatie: 
                  * LEGEA  448/2006, actualizata 2020, privind protectia  si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap; 
                  * HOTĂRÂRE  Nr. 268 din 14 martie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a  prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor  persoanelor cu handicap; 
                     
                    * ORDIN nr. 2.298 din 23  august 2012 privind  aprobarea Procedurii-cadru de evaluare a persoanelor adulte în vederea  încadrării în grad şi tip de handicap; 
                  * HOTĂRÂRE Nr. 430/2008 din 16 aprilie 2008  pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de  evaluare a persoanelor adulte cu handicap;  
                    
                 
               
              | 
           
          | 
          | 
       
      |