|   | 
        
          
            | COMISIA DE PROTECTIE A COPILULUI | 
           
          
          
            
PREZENTARE C.P.C. 
                    Comisia pentru  Protecția Copilului Bihor, este organul de specialitate, fără personalitate  juridică, al Consiliului Județean Bihor, cu activitate decizională în materia  protecției și promovării drepturilor copilului. 
                      Comisia respectă,  promovează și garantează drepturile copilului în toate activitățile pe care le  întreprinde. 
   
                      Inființarea Comisiei pentru Protecția Copilului Bihor este aprobată prin Hotărârea  nr.74 din 24.12.2004 a Consiliului Județean Bihor, la propunerea secretarului  general al județului, potrivit legii. Componența comisiei este aprobată prin  Hotărârea nr. 13 din 25 ianuarie 2023 a Consiliului Județean Bihor. 
 
                 
ATRIBUTII  C.P.C. 
                    Comisia are următoarele atribuții principale: 
                      a) stabilește măsurile de protecție specială pentru copii și  menține măsurile pentru tinerii care au dobândit capacitate deplină de  exercițiu și au beneficiat de o măsură de protecție specială, stabilită în  condițiile legii, de Comisie sau, după caz, de instanța judecătorească;    
                      b) încetează sau, după caz, modifică măsura  de protecție specială stabilită de către Comisie, în condițiile legii, dacă  împrejurările care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat sau, după  caz, în situația în care în urma monitorizării aplicării măsurii de protecție  specială se constată necesitatea modificării sau, după caz, a încetării  măsurii;     c) informează părinții  prezenți la ședințele Comisiei cu privire la consecințele stabilirii măsurii de  protecție specială asupra raporturilor pe care le au cu copiii, inclusiv asupra  drepturilor și obligațiilor pe care le au față de copil pe durata aplicării  măsurii;                 d) hotărăște,  dacă este cazul, în condițiile stabilite de Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, cuantumul  contribuției lunare a părinților la întreținerea copilului pentru care s-a  decis măsura plasamentului în condițiile Legii nr. 272/2004, republicată,  cu modificările și completările ulterioare;                                       e) eliberează sau, după  caz, reînnoiește, suspendă sau retrage atestatul de asistent maternal;                                                                                                          f) stabilește încadrarea copiilor cu dizabilități în grad de handicap și  eliberează certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap;                                             g)  aprobă planul de abilitare-reabilitare a copilului cu dizabilități în situația stabilirii  unui alt grad de handicap față de propunerea serviciului de evaluare complexă;                           h) informează în scris conducerea  instituțiilor pe care membrii Comisiei le reprezintă asupra dificultăților  întâmpinate în stabilirea măsurilor de protecție specială pentru copii,  încadrarea copiilor cu dizabilități în grad de handicap și eliberarea  certificatului de încadrare a copilului într-un grad de handicap și asupra  necesității de dezvoltare a serviciilor sociale, educaționale și de sănătate  pentru copii în vederea identificării de soluții;                                                                                                                                                    i) soluționează plângerile  adresate de copii, în măsura în care soluționarea acestora nu este stabilită de  lege în competența altor instituții sau a instanțelor judecătorești, după caz;                                                                                                                                                      j) colaborează cu  organismele private acreditate care desfășoară activități în domeniul  protecției drepturilor copilului și al protecției speciale pe raza  administrativ-teritorială;     k)  întocmește un raport anual de activitate pe care îl înaintează consiliului  județean.   
                      2) Măsurile de protecție specială a copilului se stabilesc de  către Comisie, numai atunci când există acordul părinților, precum și  consimțământul copilului care a împlinit vârsta de 14 ani, exprimate în fața  Comisiei   
                      3) Comisia îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de  actele normative în vigoare. 
                      În exercitarea  atribuțiilor ce îi revin Comisia emite hotărâri. Hotărâre pot fi contestate în  condiţiile Legii nr.554/2004 a  contenciosului administrativ. 
 
                 
COMPONENTA C.P.C. 
                    Comisia este alcătuită din 7 persoane și are următoarea  componență: 
                       
1. Președinte Marioara Carmen Soltanel - Secretarul judetului Bihor 
2. Vicepresedinte  Lucian Călin Puia -  directorul general al Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia  Copilului Bihor; 
3. Membru titular Dr. Alin Iuhas - medic specialist pediatrie,  desemnat de către Directia de Sanatate Publica Bihor;      
Membru supleant Dr. Ioana Chiș - medic specialist pediatrie,  desemnat de către Directia de Sanatate Publica Bihor; 
4. Membru titular Simina Miko - inspector de specialitate  pentru învățământul special și special integrat, desemnat de Inspectoratul  Scolar Judetean  Bihor;                             
Membru supleant Elena Erdeli - inspector de specialitate  pentru învățământul special și special integrat, desemnat de Inspectoratul  Scolar Judetean  Bihor;                             
5. Membru titular Gabriela Iova -desemnat de către Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor  
Membru supleant Daniela Cotrău -desemnat de către Agenția  Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială  Bihor           
6. Membru titular – Gavril  Buboi - reprezentant al organismelor private acreditate    
Membru supleant Dana Luncan - reprezentant al organismelor  private acreditate                     
7. Membru titular -  Monica Delia Ignat - reprezentant al  organismelor private acreditate  
Membru supleant Adina-Maria Micula -reprezentant al  organismelor private acreditate          
 Membrii Comisiei reprezintă instituțiile/organismele private care i-au  desemnat și au obligația ca, în toate deciziile care se iau, să urmărească  exclusiv interesul superior al copilului.                                    
FUNCTIONARE C.P.C. 
                    Comisia se întrunește bilunar în ședințe ordinare și ori de  câte ori este necesar în ședințe extraordinare. 
 Comisia poate funcționa  numai în prezența majorității. 
 Ședințele Comisiei nu  sunt publice. 
Ședințele Comisiei  au loc în spații special amenajate, apte să asigure confidențialitatea datelor  și a informațiilor referitoare la copil, care sunt prezentate Comisiei,  respectarea demnității persoanelor care se prezintă în fața Comisiei, precum și  a confidențialității dezbaterilor Comisiei. 
                    Ședințele Comisiei  sunt conduse de către președintele acesteia, iar în absența sa, de  vicepreședinte. La ședințe participă în mod obligatoriu secretarul Comisiei,  fără drept de vot. 
                    Pentru stabilirea  măsurilor de protecție specială la ședințele Comisiei sunt invitați părinții,  copilul care a împlinit vârsta de 10 ani, persoana, familia sau reprezentantul  organismului privat acreditat în al cărui serviciu va fi dat în plasament  copilul. 
                    Pentru stabilirea  încadrării în grad de handicap, în situații temeinic motivate Comisia poate  invita la ședință un părinte al copilului sau, după caz, reprezentantul legal  al acestuia. 
                    Pot participa la  ședințele Comisiei și alte persoane care pot da relații în cauzele analizate,  invitate de președinte, de vicepreședinte sau de unul dintre membrii Comisiei,  cu acordul membrilor acesteia. 
                      Comisia competentă să soluționeze cazurile privitoare la copiii  care necesită o măsură de protecție specială este cea în a cărei rază  teritorială se află domiciliul copilului. 
                      Comisia competentă să  soluționeze cererile privind încadrarea copiilor cu dizabilități într-un grad  de handicap este cea în a cărei rază teritorială se află domiciliul sau  reședința copilului. În situația în care cererea este soluționată de Comisia de  la reședința copilului, aceasta are obligația de a anunța de îndată Comisia de  la domiciliul copilului. 
                      Comisia soluționează în  termen de cel mult 30 de zile calendaristice cererile privind stabilirea unei  măsuri de protecție specială și în termen de cel mult 60 de zile calendaristice  cererile privind încadrarea copiilor cu dizabilități într-un grad de handicap.  Termenul curge de la data înregistrării de către Direcție a cererii. 
                      Comisia competentă poate  hotărî plasamentul copilului în altă unitate administrativ-teritorială decât  cea în care funcționează aceasta, dacă interesul superior al copilului o  impune, cu avizul favorabil al Comisiei din unitatea administrativ- teritorială  respectivă. În această situație Comisia competentă să ia hotărârea prezintă  Comisiei al cărei aviz este cerut toate informațiile relevante pe care le  deține, referitoare la soluționarea cazului, precum și motivul care impune  luarea hotărârii propuse. Comisia al cărei aviz este cerut este obligată să  comunice celeilalte Comisii hotărârea privind eliberarea avizului, în termen de  15 zile calendaristice de la primirea solicitării și a informațiilor.  Respingerea solicitării de eliberare a avizului poate fi întemeiată numai pe  protejarea interesului superior al copilului. 
                      În situația încetării  sau modificării măsurii plasamentului dispus la o persoană sau familie, la un  asistent maternal ori serviciu de tip rezidențial, care are domiciliul sau,  după caz, sediul pe altă rază administrativ-teritorială decât cea în care funcționează  Comisia care a stabilit inițial plasamentul copilului, competența încetării sau  modificării măsurii revine Comisiei care are sediul pe raza  administrativ-teritorială care a dispus plasamentul. În această situație  încetarea sau modificarea măsurii se dispune la sesizarea Direcției care a  propus inițial măsura plasamentului și care verifică împrejurările care au stat  la baza stabilirii măsurii de protecție specială sau, după caz, la sesizarea  Direcției sau a organismului privat acreditat care are în plasament copilul și  care are obligația monitorizării acestei măsuri. 
                   
                 
                
                  COMPARTIMENTUL DE EVALUARE COMPLEXA COPII 
                  
                    
              Anunt privind depunerea dosarelor si programarea copiilor cu handicap pentru evaluare.                                   
                   Anunt privind unitatile medicale abilitate care au fost desemnate de Directia de Sanatate Publica Bihor sa elibereze certificate medicale tip A5 pentru copii cu dizabilitati in vederea incadrarii in grad de handicap.
                   
                    OPIS CU  DOCUMENTELE NECESARE
                      incadrarii copilului in grad de handicap: 
                       
                      I. Pentru situatia  in care se adreseaza pentru prima data Comisiei pentru Protectia Copilului  Bihor (se considera de catre Compartimentul de Evaluare Complexa a Copilului a fi caz nou) parintele/reprezentantul legal  al copilului va depune urmatoarele acte doveditoare: 
                       
                      - Formulare privind incadrarea copilului in grad de handicap care se adreseaza Comisiei pentru protectia Copilului Bihor 
                       
                      - Copia actelor  de identitate ale parintilor/reprezentantului legal al copilului; 
                      - Copia actelor  de identitate ale copilului; 
                      - Copia  certificatul de nastere al copilului; 
                      - Ancheta sociala  de la domiciliul copilului, cu anexa Factori de mediu; 
                      - Dispozitie de  instituire a curatelei/hotararea judecatoreasca ramasa definitiva de instituire  a tutelei; 
                      - Certificatul  medical eliberat de catre medicul specialist si vizat de medicul director; 
                      - Fisa medicala sintetica de la medicul de familie; 
                      - Investigaţii de laborator şi examinări paraclinice, în funcţie de afecţiunea invalidantă;
                      Bilete de ieşire din spital;
                      - Scrisori medicale;
                      Copia Fişei de consultaţii medicale sau scrisoare medicală care să cuprindă evoluţia stării de sănătate, diagnosticul şi complexitatea acestuia, recomandări, alte aspecte medicale relevante.
                      ; 
                      - Fisa de evaluare psihologica de la psihologul atestat in psihologie clinica; 
                      - Fisa Psihopedagogica de la scoala / gradinita, dupa caz; 
                      - Certificat de orientare scolara si profesionala in vigoare, dupa caz. 
                     
                     
                      II. Pentru  situatia in care  copilul se afla in  evidentele Comisiei pentru Protectia Copilului Bihor in categoria copiilor cu  dizabilitati (se considera de catre Compartimentul de Evaluare Complexa a Copilului  acest caz  reevaluare), parintele/reprezentantul legal al copilului va depune  urmatoarele acte doveditoare:  
                       
                      - Formulare privind incadrarea copilului in grad de handicap care se adreseaza Comisiei pentru protectia Copilului Bihor 
                       
                      - Ancheta sociala  de la domiciliul copilului cu anexa Factori de mediu; 
                      - 
                     Raport de monitorizare de la primaria de domiciliu;  
                     - Certificatul  medical eliberat de catre medicul specialist si vizat de medicul director; 
                      
                      Investigaţii de laborator şi examinări paraclinice, în funcţie de afecţiunea invalidantă;
                      Bilete de ieşire din spital;
                      - Scrisori medicale etc.  - Fisa medicala sintetica de la medicul de familie; 
 - Fisa de evaluare psihologica de la psihologul atestat in psihologie clinica, dupa caz; 
- Fisa Psihopedagogica de la scoala / gradinita, dupa caz; 
- Certificat de orientare scolara si profesionala in vigoare, dupa caz. 
                   
                 
                              | 
           
          | 
          | 
       
      |